Představujeme se

HRASINO

... MÍSTO, KDE HRA JE CESTA K ROZVOJI A VZDĚLÁNÍ PRO DĚTI A RODIČE  


KDO JSME?

Jsme aktivní rodiče, tátové a máma kluků a holek. Lektoři kroužků a táborů, kde učíme děti zapojit svou fantazii, proniknout do světa vědy a techniky. Jak se nenudit, najít aktivity, které je baví a zajímají. Najít cestu, která bude bavit i rodiče a nebudou trávit s dětmi při hrách čas jen proto, že je to potřeba.

Nechceme být dinosauři, kteří nabádají ke čtení Káji Maříka, ale moderní průvodci, kteří se vyznají v zájmech dětí a učí je zorientovat se v současných možnostech a správně je využít pro svůj rozvoj a vzdělávání.

CO JE NAŠIM CÍLEM?

Spokojené děti, které nesedí jen znuděně u mobilu a otupěle zírají na videa, jak ostatní hrají počítačové hry, nebo na youtubery skákající z jedné budovy na druhou, aniž by samy vylezly alespoň na zahradu.

Plný pokojík moderních hraček, LEGO® setů, deskovek, knížek a žádný nápad, jak si s nimi hrát? Jak společně trávit čas tak, aby to bavilo děti i rodiče?

Stejné otázky jsme si nejednou kladli i my v pokojíkách našich dětí. Tím, jak rostou se mění i zájmy a aktivity, které s nimi můžeme dělat. Když už máte pocit, že jste konečně objevili, co je pro Vás oba skvělé, je všechno jinak. Oblíbená hračka letí do kouta, kostky se válí všude po pokoji. Co teď? Zase všechno vymýšlet znovu.

VYZKOUŠENO NA DĚTECH 😊

Naše práce nám dává možnost se setkávat s mnoha dětmi, které jsou pro nás inspirací a od kterých se i my hodně učíme. Jsou neúprosnou zpětnou vazbou, kde hned vidíme, jestli naše aktivity jsou IN, nebo úplně OUT. Žádné zdvořilostní fráze, ale okamžitá reakce, která je zcela ryzí a autentická. A díky bohu za to. Je to pro nás motivace vše pečlivě připravit, promyslet, odzkoušet na vlastních dětech a předejít tak kritice, kterou každý dospělák přijímá jen s těžkých srdcem.


Metodička, lektorka

Šárka Plachá

Jsem máma dvou synů, podnikatelka, metodička, vedoucí týmu lektorů. Učitelka a věčná studentka :-)

Po studiu na Pedagogické fakultě jsem věděla, že mě více než výuka na základní škole láká spíše vlastní cesta s individuálním přístupem k jednotlivým dětem. Po namáhavé práci lektora, který je stále na cestě s batůžkem plným učebnic, jsme s manželem vybudovali jazykovou školu, která pomáhá dětem rozvíjet jejich jazykové dovednosti. Ať už jsou napřed či pozadu vůči vrstevníkům. 

V roce 2019 jsme měli touhu naše portfolio rozšířit o další programy pro děti. Vzhledem k našim dětem - milovníkům stavebnic Lego, jsme objevili možnost, jak děti vzdělávat v technických oborech a zároveň je udržet u hraní.  

A to je moje cesta, která mě baví, dává možnosti, jak děti rozvíjet, vzdělávat a zároveň bavit. Přirozenou formou poznání a objevování.

ZKUŠENOSTI

Výuka jazyků (2001 - současnost)
Metodička a majitelka jazykové školy (2008 - současnost)
Lektorka a metodička kroužků STEM (2019 - současnost) 



Lektor, organizátor výuky

Jirka Plachý

Můj úkol v týmu je u počítače i s dětmi. Organizuji výuku, komunikuji se zákazníky a lektory. Tvořím program pro kurzy a tábory, zkouším modely a to ne jen v kanceláři, ale i na dětech :-) Vedu kurzy a jsem vedoucí letních táborů. Do programu s dětmi se vždycky opřu naplno, jsem na to zvyklý z fotbalu. Je to občas unavující, ale zpětná vazba od spokojených rodičů a dětí, které se na naše akce vrací, je pro mě jako energy drink. 


Otevřená komunikace s rodiči i lektory, stejně tak s dětmi je pro mě důležitá. Vytváříme tím přátelskou atmosféru celého týmu, což je pro nás jeden z hlavních pilířů firmy.



Lektor, designer modelů

Michal Plachý

Vystudoval jsem střední průmyslovou školu a následně pak obor systémové inženýrství na vysoké škole. Prostřednictvím využívaných technik v rámci konceptu Hrasino vidím velký potenciál v tom, jak děti zatáhnout do světa vědy a techniky již od nízkého věku. Z mého pohledu je to skvělý způsob, jak děti nenásilně vzdělávat a to takovým způsobem, že je to i baví.

Osobně se orientuji převážně na výuku robotiky a předávání základních znalostí a principů v rámci vizuálního programování.


Baví mě vymýšlet nové modely od začátku až do konce. Najít téma nebo novou oblast pro kterou nám model chybí, vymyslet model, vytvořit konstrukční plán. A jak říká klasik "Zpětná vazba, to je dar", tak pak sleduji naše děti, jak se s novou výzvou poperou.